Waarom zou je ervoor kiezen om aan yoga te doen?

Iedereen die kan in- en uitademen, kan aan yoga doen

Yoga begint pas als je van de mat of uit het doek stapt

‘Wanneer je yoga regelmatig en gedisciplineerd beoefent, kun je er blijvend baat van hebben en je leven op een hoger niveau tillen.’

Sterk en flexibel

Waarom zou je aan yoga doen?

Door yoga krijg je een sterk en beter geproportioneerd lichaam. Je wordt gespierder en fitter, je gaat soepeler bewegen en je verbetert je uithoudingsvermogen. Yoga rekt en versterkt je spieren en maakt je wervelkolom flexibel. Yoga is ook voor sporters een aanrader vanwege de ultieme combinatie van kracht en lenigheid.

Door de ademoefeningen wordt je longcapaciteit vergroot. Yoga verbetert je spijsvertering en ook je bloedsomloop. Je bloeddruk en hartslag gaan omlaag, dus je hebt minder kans op hartziekten.

Omdat yoga de productie vergroot van serotonine, de natuurlijke pijnstiller van je lichaam, kunnen allerlei vormen van pijn verminderen, zoals hoofdpijn, rug- en onderrugpijn, pijn bij de bevalling.

Yoga kan fysiotherapie of osteopathie goed ondersteunen en de resultaten ervan vergroten.

Verbinding en innerlijke kracht

Iedereen die kan in- en uitademen, kan aan yoga doen.

Zo simpel is het!

De basis van het beoefenen van yoga is de verbinding tussen je ademhaling en het uitvoeren van de asana’s. Door al het bewuste ademen kom je mentaal in balans met als effect een kalme, geconcentreerde, soepele en scherpe geest.

Door de combinatie van houdingen, ademoefeningen en meditatie verbindt yoga je lichaam en geest op een natuurlijke manier. Mentale blokkades verdwijnen en daardoor ook lichamelijke.

Bijzonder is dat zo je creativiteit en je intuïtie alle kans krijgen om naar buiten te komen.

Yoga draait om verbinding op alle mogelijke manieren. Als yogi vind je niet alleen meer kracht en eenheid in jezelf, maar voel je je ook sterker verbonden met anderen en de wereld om je heen.

Je eigen leven vormgeven

Yoga begint pas als je van de mat of uit het doek stapt.

Door yoga leer je je gedrag, je gevoelens en je gewoontes herkennen. Wat je in je dagelijkse leven doet en ervaart, gebeurt tijdens yoga namelijk ook! Je beseft dan ook des te beter dat je altijd de ruimte en de vrijheid hebt om te kiezen voor de vorm die bij jou past. Zo leer je je hele leven meer zelf vormgeven.

Yoga zet je aan tot een gezondere levensstijl en helpt je daardoor om gewicht te verliezen. Yoga vermindert eetstoornissen en kan helpen bij slapeloosheid. Yoga kan angstgevoelens en depressie verminderen, omdat het zorgt voor een toename in je hersenen van alfagolven, die te maken hebben met ontspanning. Yoga verlaagt je hoeveelheid cortisol en vermindert zo stress.

Wanneer je yoga regelmatig en gedisciplineerd beoefent, kun je er blijvend baat van hebben en je leven op een hoger niveau tillen.